週末的深夜,我喜歡聽慢歌,配上茶,零食,電視,電腦及窗外的幽暗一起度過,
所以放了一首很好聽的老歌(Air Supply唱的)上來,
我覺得,這首歌是一首很適合當定情舞的歌曲,我個人很愛副歌,超好聽滴(雖然它是電影撕裂人的主題曲,遺憾,一整個不搭),

   

以下是上英文歌詞及中譯,

Every night seems dinner and wine
Saturday days
I was never in love, never had the time
In my hustle and hurried world
Laughing my self to sleep, waking up lonely
I needed someone to hold me, oh
It's such a crazy home town
It can drag you down
Till you run out of dreams
So you party all night to the music and lights
But you don't what happiness means
I was dancing in the dark with strangers
No love around me
When suddenly you found me,oh

*Girl, you're every woman in the world to me
You're my fantasy, you're my reality
Girl, you're every woman in the world to me
You're everything I need, you're everything to me

Oh girl
Everything good, everything fine
That's what you are
So put your hand in mine and together we'll climb
As high as the highest star
I'm living the life time in every minute
That we're together
And I'm staying right here forever



每個夜晚,似乎只是晚餐和酒,
週末的日子裡,
我從未戀愛,從來沒有機會,
在我那豪賭與匆忙的世界裡
總是自我解嘲的入睡和寂寞的清醒
我需要有人擁抱著我
那是個令人瘋狂的故鄉
它會將你拖垮
直到你不再有夢想
於是你終宵狂歡、歌臺舞榭
但你並不明白快樂的意義
我在黑暗中與陌生人共舞
身邊沒有愛
當妳突然發現了我

女孩,妳代表了世上的每一位女子
妳是我的幻想,也是我的現實
女孩,妳代表了世上的每一位女子
妳是我需要的一切,妳就是一切

噢!女孩
美好而善良的事物
那就是妳
所以,讓我握住妳的手,我倆一起攀上
最高的那一顆星
每一分鐘都是在享受人生
當我倆在一起的時候
我會永遠在此

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    奶油壞蘑菇 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()